Forum Barcelona 2004 | Español | English | herramientas Inici Mapa de continguts Buscador Mida textMida text text petita 11px text mitjana 14px text gran 17px

Actualitat > Entrevistes > Neeti Narang

Entrevistes

Neeti Narang
Totes les entrevistes



#fun_eti('entr_entrevistas')#
L'entrevista


 
11/08/2004

Neeti Narang


Coordinadora del Lotus Bazaar. Durant els darrers tres anys, Neeti Narang ha estat treballant per a The Asian Heritage Foundation com a representant de mercaderies i operacions. Des que va començar el Fòrum, Neeti i el seu equip ha coordinat el Lotus Bazaar, una de les iniciatives més interessants del recinte.

Durant els darrers tres anys, Neeti Narang ha estat treballant per a The Asian Heritage Foundation com a representant de mercaderies i operacions. Des que va començar el Fòrum, Neeti i el seu equip ha coordinat el Lotus Bazaar, una de les iniciatives més interessants del recinte. El seu equip està encapçalat pel Director de Finances i Operacions Bala Subramanian i altres membres com ara Mr Johar, Pooja Ratnakar, Jyothi, Marso, Sabiha, Laxmanan, Motilal, Kabeta, Siddharth i les persones que estan treballant ara al Lotus Bazar: Deepak, Jesús, Veenu, Leonardo i Andrés. Els artesans que ara mostren el seu treball són Mr Nagar Bhatt, Mrs Sandhya Sahoo, Mrs Navita Kumari, Mr Surya Prakash Rao, Mr Awaz Mohammad, Mr Manendra Deka.

Narang ens confessa que després de la seva graduació, com molts altres companys de classe, tenia previst entrar en el món empresarial, a treballar en grans edificis de moltes plantes on el sol es reflectís als vidres, tot fent presentacions, videoconferències i seguint polítiques, promocions, objectius, etc. Una trobada casual la va portar al món de l’art i de l’artesania. Abans Neeti sempre llegia als diaris fragments de notícies sobre alguna exposició d’artesania que tenia com a objectiu el desenvolupament d’artesans tradicionals. Per a ella, això només eren notícies i res més. Però llavors va començar a col·laborar amb Rajeev Sethi i el Lotus Bazaar. Per a Narang aquesta iniciativa ha estat un terreny d’aprenentatge ple de turbulències i de proeses, però afirma que va ser apassionant treballar amb artesans i, al mateix temps, enfrontar-se a la dura realitat que pateixen.

El projecte del Lotus Bazaar forma part de les aportacions del dissenyador i escenògraf indi Rajeev Sethi, autor dels «Talismans del Món» i de l’espectacle «Jiyo», format per joves artistes procedents dels carrers de l’Índia que aconsegueixen millorar la seva situació a través de la formació artística que els proporciona la Asian Heritage Foundation.

Quins són els objectius de l’organització?
The Asian Heritage Foundation va ser fundada per Rajeev Sethi, que també va col·laborar en el Festival de l’Índia, que de fet era un dels esdeveniments més importants de l’Índia. El nostre objectiu és promoure artesans i artistes amb l’ajuda d’exposicions com aquesta, donar a conèixer les seves habilitats portant-los a esdeveniments com el Fòrum Barcelona 2004. Fa dos anys també vam començar a promoure els productes fets pels artesans mitjançant un basar.

Els programes de la fundació es duen a terme a l’Índia, Bangladesh, Birmània, Pakistan, Nepal, Sri Lanka, etc. Què feu exactament?
Particularment en aquest programa treballem amb les ONG, aquelles proporcionen microcrèdits o microfinances que han ajudat molta gent. En segon lloc, treballem directament amb els artesans. Molts dels productes que hi ha aquí són exclusivament de les ONGs i dels artesans, no hi ha cap intermediari. També ens ocupem del desenvolupament del producte perquè el nostre objectiu és fer servir les seves tècniques i habilitats tradicionals per fer objectes funcionals i moderns.


Com definiries el Lotus Bazaar?
El Pati del Microcrèdit és un projecte que té tres parts: L’Arbre de la Vida –on es comparteixen històries per inspirar la gent–, el Teatre de les Habilitats –tallers on la gent hi pot participar– i el Lotus Bazaar, on es poden comprar productes. L’Arbre de la Vida parla d’històries sobre microcrèdits que s’han dut a terme amb èxit.


Hem col·laborat amb organitzacions com SEWA, BRAC, DAACAR o el Banc Grameen de Bangladesh, per explicar les seves històries, ens n’hem informat i les hem expressat de forma artística amb les creacions del nostre equip de dissenyadors i d’artistes procedent d’Indore.

El Lotus Bazaar permet els visitants del Fòrum accedir als productes artesans d’artistes de l’Índia sense cap intermediari. Quantes persones participen en el projecte?
Hem pogut portar al Fòrum de Barcelona aproximadament 40 o 50 artesans de l’Índia. Els artesans s’organitzen en grups de sis o set persones que demostren les seves habilitats en un període de 24 dies. Ara mateix podem veure gent que treballa amb herba, fibra de coco, laca, canya, bambú, i altres materials.

On es remunten els orígens d’aquesta iniciativa?
El 2001 vam col·laborar al Smithsonian’s Silk Road Festival de Washington D.C. i allí vam organitzar el primer Lotus Bazaar. El Lotus Bazaar és com un circ ambulant. També tenim previst fer un gran esdeveniment a la ciutat de Nova York properament. Pertany a un projecte anomenat The Golden Path, una trilogia d’exposicions concebudes com un tribut internacionals dels dissenyadors i arquitectes contemporanis als artistes tradicionals de l’antiga Ruta de la Seda i les Espècies. Està previst organitzar una exposició sobre la llar i l’espai que es podrà visitar al Cooper Hewitt National Museum of Design, una altra exposició sobre l’espai de la reunió i de la comunitat a l’Asia Society i una altra sobre l’espai fluid i ambulant al Museum of Modern Art de Nova York (MOMA).

Us agradaria participar en el proper Fòrum Universal de les Cultures?
Sí, i tant! Però creiem que necessitem temps per fer un projecte específic, per fer-lo a gran escala. Podem trigar un any i mig o dos anys a posar en pràctica les idees inicials, ja que hem de col·laborar amb artesans, amb ONG i, per a la gent amb baixos ingressos, és un procés molt llarg.

A Barcelona heu tingut el suport d’alguns prestigiosos dissenyadors i artistes, com Mariscal o Antoni Miralda. Què us ha semblat l’experiència?
Molt interessant. Estem en contacte amb Miralda perquè està molt interessat en els brodats i esperem que pugui col·laborar amb una de les brodadores Kantha, Alima Khatun, per desenvolupar nous productes mitjançant l’art tradicional. En aquestes sessions, els consumidors i el dissenyadors, a més dels fabricants i dels proveïdors especialitzats, es troben en els tallers per analitzar els avantatges i els desavantatges dels productes particulars, posant un èmfasi especial en la creació d’objectes adaptats a l’ús i a la moda actual. Mariscal també va participar en una sessió interactiva amb artesans de la Índia.

Zona Multimèdia

< Anteriores
Siguientes >